keskiviikko 19. maaliskuuta 2008

Pakkoruotsia

Kyllä tekniikka on sitten ihmeellistä. Tätä teemaahan minä olen tällä blogilla tainnut aiemminkin käsitellä. Mutta tämä on niin ihmeellistä, että vaatii ehdottomasti oman kirjoituksensa.

Minulla on auto. Siis sen ameriikanihmeen lisäksi toinenkin. Ei mikään idän ihme, mutta ei paljon muutenkaan. Siinä on radio.

Radiohan on melkein joka autossa, mutta ei näin taitavaa. Tämä nimittäin on hieno rds-laite joka hakee kanavat joko automaattisesti tai manuaalisesti. Ja käytänpä minä kumpaa tapaa tahansa, se löytää vain ja ainoastaan Radio Vega Österbotten -kanavan från Vasa. Siksi minä tuossa muutama päivä sitten niin kovasti kehuin kyseisen radioaseman toimittajaa. Kun en ole muita kanavia pitkään aikaan kuullut.

Vaikka ei tuo ihan totta ollut, vähän piti värittää. Kun lähden täältä Pohjanmaalta etelään, löytää radio Tampereella +/- 50 km paikallisen Sun radion. Siellä soi suomenkielinen iskelmä. Lempäälän kohdalla se löytää iskelmäradion. Ja Hyvinkäällä soi monta kanavaa, iskelmän ja Vegan lisäksi myös X3M. Parhaiten aina kuitenkin Vega. Joka paikassa. Etelässä se ei tietenkään ole Vaasan aluelähetys, vaan jokin muu versio. Mutta Vega. Ja samasta nettiosoitteesta muuten tuon X3M:kin sivut löytyvät, svenskapunktylepunktfi...

Niin että moon alottanu paitti eteläpohojanmaan kielen myös toisen kotimaisen teho-opiskelun. Oppia ikä kaikki.

Vegalla on muuten todella hauskoja ohjelmia. Suosittelen!

Ei kommentteja: