perjantai 11. heinäkuuta 2008

Kiva työntekijä

Minä sain jokin aika sitten palkkalistan. Maksettu summa oli hirveän pieni, ihmettelin sitä suunnattomasti. Sitten huomasin lukea listan yläosan tarkemmin ja siinä luki että "Kiva työntekijä." Nousin onneni kukkuloille -ihanko minusta näin paljon pidetään! Minulle maksetaan ylimääräinen bonus sillä perusteella että olen mukava!

Työnantajalta saatu kannuste auttaa aina työntekijää pyrkimään yhä parempiin suorituksiin, vaikka kyseessä ei olisikaan mikään tulospalkkausala. Muutama positiivinen sana esimieheltä ei maksa mitään, mutta niillä hän voi osoittaa välittävänsä työntekijästään edes sen verran, että tietää, mitä hän tekee ja vaivautuu olemaan pienen hetken kiinnostunut siitä, mitä tälle kuuluu. Oma esimieheni on tässä suhteessa toiminut minun suhteeni esimerkillisesti, kiitos siitä, Tapio!

Joillain aloilla maksetaan rahallista bonustakin. Minun kohdallani ei kuitenkaan siitä ollut kysymys. Tarkempi tarkastelu paljasti, että kyseessä oli palkkio osallistumisestani kirkkovaltuuston kokoukseen. Kivaa silti, että minua muistettiin -itse en osannut kokouksesta palkkiota odotella.

Ei kommentteja: