lauantai 15. maaliskuuta 2008

Paljahin jaloon

Paljain jaloin vain aloitin taipaleen.
Paljain jaloin vain viimeisen matkan teen...

Liekö Petri Laaksosen tuo laulu? Enempää en siitä nyt tähän hätään muista. Hyvinkään Tuomaskuorossa sitä olen joskus vissiin laulanut, terveisiä vaan rakkaalle ystävälleni Helenalle. Tämän päivää ovat kuitenkin nuo pari säettä päässä soineet.

Jaa että miksi? No sattuipahan vaan sen verran erikoinen tapaus tänään, kun läksin uimahallista ilman kenkiä kotiin. On se sentään aika harvinaista näin keskellä talvea. Eihän täällä Kurikassa kovin paljon pakkasta tänään ollut, mutta silti.

Joku oli hätäänsä kenkäni vienyt pukuhuoneen kaapin alta. Onnea vaan hänelle! Ei minulla sentään jalkasilsaa ole, mutta kynsisieni nyt kuitenkin. Ei ne kengät edes uudet olleet. Mutta lämmittivät silti mukavasti jalkoja. Toivottavasti menivät tarpeeseen.

Enkä minä oikeasti ihan paljain jaloin kotiin tullut. Minulla oli mustat sukat ja niiden päällä uimahallista saadut hienot siniset muovipussit. Ei sillä, olisin minä vanhana avantouimarina tuommoisen matkan ovelta autolle ja taas autosta kotiin kävellyt varpaat paljaanakin, mutta kun uimahallin henkilökunta oli niin kovasti huolissaan minun terveydestäni niin taivuin laittamaan pussit jalkoihin.

Tarkoitus oli mennä uimahallista suoraan töihin, mutta arvelin paremmaksi hakea kotoa jonkinlaiset jalkineet. Olisivat saattaneet työpaikalla tilata piipaa-auton noutamaan, jos olisin sinne kävellyt paljain varpain. Vaikka siellä työhuoneen kaapissa odottivatkin minua työkengät.

Vaikka kenkien katoaminen aiheuttikin pientä mielipahaa (olen kyllä koko talven haaveillut uusista kengistä mutta en ole saanut hankituksi kun entiset oli vielä ihan hyvät eikä kunnon talvea näyttänyt tulevankaan) niin kyllä niistä jotain hyvääkin seurasi: Monta hyvää keskustelua sain tänään aloitettua kertomalla ihmeellisestä uintireissustani.

Vielä anteeksipyyntö uusille pohojalaasille ystävilleni. Siltä varalta että kirjoitan väärin ja se jotakuta loukkaa. Mutta älkää välittäkö. Mää olen taas torstaina lähärössä uimahan.

Ei kommentteja: